مقالات آرشیو خبر ها
پیانیچ ، مهره ی گمشده ی میانه ی میدان بانوی پیر

پیانیچ ، مهره ی گمشده ی میانه ی میدان بانوی پیر

سرانجام بعد از کش و قوس های فراوان میرالم پیانیچ طی توافقات قبلی فردا برای انجام تست های پزشکی در محل کیلینیک باشگاه حاضر می شود.

 

حالا که خیالمان از یک هافبک کلاس جهانی در تیم راحت شده، بیایید ببینیم که این بوسنیایی کلاس بالای سری آ در پازل تاکتیکی مکس آلگری چطور جای خواهد گرفت. او هافبکی است که می تواند فشرده ترین خطوط دفاعی را از هم باز کند و این موضوع می تواند برای بانوی پیر بی نهایت ارزشمند باشد.

 

10+12: پیانیچ یکی از 4 هافبک 5 لیگ معتبر اروپا است که توانسته هم تعداد گل و هم تعداد پاس گلش را دو رقمی کند. #کلاس

 

پیانیچ این فصل نشان داد که  می تواند دفاع های اتوبوسی را باز کند، او 10 گل و 12 پاس گل در لیگ داد، دو گل در لیگ قهرمانان زد، او به شکلی وحشتناک در ضربات آزاد دقیق است و چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم ضرباتش بوی گل می دهد، موضوعی که با رفتن پیرلو تا حدودی در یووه کمرنگ شده بود.

 

میرالم به طور متوسط در هر بازی 65.5 پاس ارسال کرده که بین هافبک های سری آ رتبه ی هفتم را دارد، در این میان 84.9% از پاس های او صحیح بوده است. در بین این 7 نفر، تنها هامشیک بیشتر از 4 پاس گل داده است (11) و  همین آمار هم نشان می دهد که کاپیتان ناپولی تنها بازیکن سرزمین چکمه بوده که موقعیت گل بیشتری به نسبت پیانیچ ایجاد کرده است. (2.5 برای هامشیک و 2.4 برای پیانیچ)

 

 

مقایسه ی تعداد موقعیت های گل ایجاد شده در این فصل سری آ‌ بین پیانیچ و ۳ بازیکن موقعیت ساز برتر یووه

 

 

او که هم در پست پشت مهاجمین (پست 10) و هم بازیساز جلوی مدافعین (رجیستا) بازی کرده است، در امور دفاعی هم عملکرد قابل قبولی دارد، او در فصلی که گذشت، هر بازی 1.4 تکل، 1.5 قطع توپ و 0.8 دفع توپ داشته است.

 

او سریع، مبتکر و رقابت طلب است، خرید او یوونتوس را به سیستم 4 هافبکه سوق خواهد داد، او می تواند در جلوی زمین از پشت سر دیبالا و موراتا (که سرعتش برای لیگ قهرمانان ضروری است) بازی کند. وقتی کلودیو مارکیزیو، پل پوگبا و سامی خدیرا پشت سرشان باشند، به علاوه ی الکس ساندرو و دنی آلوز/استفان لیختشتاینر در کناره ها، آلگری به جرئت تیمی در حد و اندازه های مدعی اروپا خواهد داشت.

 

 

اگر براردی هم به یوونتوس بیاید ، یووه ۳ پاسور برتر سری آ‌ در ۳ سال اخیر را همزمان در ترکیبش خواهد داشت. 

 

از بلیچر ریپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: